Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Slider

Najnowsze zdjęcia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Imieniny

Dzisiaj jest: 4 Sierpień 2020    |    Imieniny obchodz: Dominika, Jan, Protazy

INFORMACJA

Bezpłatne szkolenia on-line: „Tarcza 3.0 i 4.0 rozwiązania dla pracowników i pracodawców” oraz „Dochodzenie roszczeń w transakcjach handlowych”.

Nowelizacja przepisów o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej poszerza krąg beneficjentów o osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Objęcie nieodpłatną pomocą prawną i nieodpłatnym poradnictwem obywatelskim jednoosobowych przedsiębiorców wynika z nowych wyzwań, przed którymi stoją najmniejsze firmy w trudnym okresie epidemii. Drobny przedsiębiorca często nie ma środków na opłacenie profesjonalnego wsparcia, a właśnie w tym czasie jest ono najbardziej potrzebne. Nieodpłatna pomoc prawna powinna pozwolić takim przedsiębiorcom podjąć właściwe decyzje w nowych dla nich okolicznościach i oddalić niebezpieczeństwo zawieszenia lub nawet zakończenia działalności.

Mając powyższe na względzie Starostwo Powiatowe w Poddębicach pragnie wspólnie z Fundacją European Concept Consulting Foundation zachęcić Państwa do uczestnictwa w szkoleniach on-line skierowanych do samozatrudnionych a także do pracowników, które odbędą się 16 i 20 lipca 2020 r.
Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy zgłosić się mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Niezwłocznie udostępniony zostanie link do spotkania na platformie zoomi. Poniżej przedstawiamy plan szkoleń.

Temat: Tarcza 3.0 i 4.0 rozwiązania dla pracowników i pracodawców ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia rozliczania się z przyznanych środków
Termin- 16 lipca godzina 17.00
Grupa docelowa- samozatrudnieni oraz pracownicy
Czas trwania szkolenia- 2 godziny
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:
1. Usystematyzowanie informacji oraz zmiany w aktualnie dostępnych formach wsparcia.
2. Nowe formy wsparcia przewidziane w tarczach antykryzysowych 3.0. i 4.0.
3. Wskazanie zmian w zakresie prawa pracy:
- zwiększenie kwoty wolnej od potrąceń,
- nowe rozwiązania dla pracowników i pracodawców przewidziane w tarczy antykryzysowej 4.0., w szczególności w zakresie:
- pracy zdalnej,
- obniżonego wymiaru czasu i przestoju,
- urlopów,
- zmiany dotyczące zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
4. Rozliczanie środków pozyskanych w ramach tarczy antykryzysowej.

Temat: Dochodzenie roszczeń w transakcjach handlowych
Termin- 20 lipca godzina 17.00
Grupa docelowa- samozatrudnieni oraz pracownicy
Czas trwania szkolenia- 3 godziny
Zakres tematyki poruszanej podczas szkolenia:
1. Pojęcie przedsiębiorcy i konsumentów
a) konsument a przedsiębiorca,
b) różne formy prawne dłużnika – spółka cywilna i spółki prawa handlowego (spółki: jawna, partnerska, komandytowa, komandytowo-akcyjna, z ograniczoną odpowiedzialnością, akcyjna, łączona – z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa) oraz przedsiębiorca indywidualny – omówienie zasad odpowiedzialności,
c) windykacja z majątku osobistego oraz z majątku objętego wspólnością małżeńską,
d) źródła informacji o przedsiębiorcach (wykorzystanie m.in. informacji KRS i CEIDG).
2. Uzyskanie zapłaty i sposób jej zaliczenia:
a) sposób zaliczania wpłaty na poszczególne wierzytelności – art. 451 KC,
b) kto i na jakich warunkach decyduje na co zaliczona zostanie zapłata,
c) jak zaliczyć wpłatę w przypadku kilku należności.
3. Windykacja przedsądowa – rozmowa z dłużnikiem, wezwanie do zapłaty:
4. Ugoda:
a) rodzaje ugód (ugoda sądowa, ugoda pozasądowa, ugoda przed mediatorem),
b) zagrożenia przy zawieraniu ugód – omówienie na podstawie orzecznictwa sądowego.
5. Postępowanie sądowe i tytuły wykonawcze:
a) kapitalizacja odsetek, koszty procesu – jak zwiększyć należność dochodzoną w procesie – praktyczne przykłady zastosowania,
b) pozew o zapłatę – na co zwrócić uwagę,
c) zabezpieczenie roszczeń – jak zwiększyć szansę na zaspokojenie wierzytelności jeszcze w trakcie procesu,
d) rodzaje postępowań (upominawcze, nakazowe, nakaz zapłaty z weksla) – jak szybciej uzyskać tytuł egzekucyjny – praktyczne przykłady na podstawie orzecznictwa.